Valon vuoden juhlavideo avaa valon monia merkityksiä

7.1.2015

Juhlistaakseen YK:n Valon Vuotta 2015 kotimainen LED-valoputkien valmistaja Valtavalo on tuottanut valon monia merkityksiä ihmisille kiteyttävän videon.

Kaiken elämän lähteeksikin tituleerattu valo mielletään usein itsestäänselvyydeksi. Aamulla aurinko nousee ja illan hämärtyessä valoa saadaan katkaisimesta painamalla. Harvoin pysähdytään oikeasti pohtimaan miten monin tavoin valo osallistuu arkeemme ja miten monimuotoisena se elämässämme esiintyy.

Nämä olivat ajatukset juuri julkaistun ”Valo ja me” -videon taustalla Valtavalon toimitusjohtaja Markku Laatikaisen mukaan.

Valtavalo päätti tehdä videon, joka muistuttaa meitä kaikkia valon monista rooleista. Video on nyt ajankohtaisempi kuin koskaan, koska vuosi 2015 on YK:n virallinen valon vuosi.”

Valtavalo on mukana Kajaanissa perjantaina 9.1. pidettävässä Valon Juhlassa

YK:n Valon Vuotta juhlitaan myös Kajaanissa, jossa järjestettävän Valon Juhlan ideana on kertoa valon tarinaa sekä sen merkityksestä, kehityksestä ja monenlaisista käyttötavoista. Yhdeksi illaksi Kajaanin keskusta muuttuu valon näyttämöksi. Olennainen osa tapahtumaa on Valtavalon järjestämä valaisinsuunnittelukilpailu. Kainuun ammattiopiston opiskelijoiden suunnittelemat valaisimet ovat esillä valituissa Kajaanin keskustan yrityksissä viikon ajan 9.–16. tammikuuta välisenä aikana. Paras valaisin palkitaan.

Video “Light and us – Celebrating the UN Year of Light 2015”: http://youtu.be/YkN3j5cNarI

YK:n Valon vuosi -sivusto: http://www.light2015.org/