Kestävimmät LED-valoputket tehdään nyt Suomessa

22.1.2015

Suomalainen LED-valoputkien valmistaja Valtavalo Oy lupaa G3+ LED-valoputkelleen markkinoiden pisimmän käyttöiän ja samalla myös markkinoiden pisimmän takuun. G3+ LED-valoputken keskimääräinen käyttöikä on normaaliolosuhteissa jopa 125 000 tuntia.

Osoituksena tuotteensa poikkeuksellisen korkeasta laadusta Valtavalo myöntää nyt LED-valoputkilleen 7 vuoden takuun.

Kotimaiset LED-valoputkemme ovat olleet markkinoilla lähes kolme vuotta. Jatkuvan tuotekehityksemme seurauksena hiljattain tehdyt tuotemuutokset antavat meille mahdollisuuden tarjota entistä parempia tuotteita poikkeuksellisen pitkällä käyttöiällä ja takuulla. Nyt tuotteelle luvattu käyttöikä ja takuu kertovat osaltaan suomalaisittainkin poikkeuksellisen korkeasta laadusta”, Valtavalo Oy:n toimitusjohtaja Markku Laatikainen kertoo.

G3+ LED-valoputki on suunniteltu kestämään äärimmäisissä olosuhteissa, ja se kestääkin erittäin hyvin tärinää sekä korkeita ja matalia lämpötiloja. Taatakseen tuotteen korkean laadun Valtavalo käyttää tuotteissaan vain tarkoitukseen parhaiten soveltuvia komponentteja ja ratkaisuja kustannuksia säästämättä.

Täysin automatisoitu tuotanto- ja testausprosessi

Myös tuotanto- ja testausprosessi on täysin automatisoitu, mikä puolestaan takaa tuotteiden tasaisen laadun. Jokainen LED-valoputki käy läpi automaattisen testauksen, jossa mitataan mm. tuotteen valontuotto, värilämpötila, värintoisto, spektri, tehokerroin, harmoniset säröt ja sähkönkulutus. Lisäksi kaikille tuotteille tehdään läpilyöntijännitetesti. Jokaisesta valmistetusta tuotteesta mitatut tiedot tallennetaan tietokantaan, josta ne on myöhemmin poimittavissa tuotteen kylkeen painetun QR-koodin tai sarjanumeron perusteella.

LED-tuotteiden käyttöikään vaikuttaa olennaisesti tuotteen mekaaninen suunnittelu, komponenttien sekä kokoonpanon laatu. Valtavalolla nämä ovat olleet tuotesuunnittelun avainasioita”, teknologiajohtaja Tuukka Prykäri avaa yrityksen tuotefilosofiaa.

Valtavalo G3+ LED-valoputki on samalla myös yksi markkinoiden ensimmäisistä LED-valoputkista, jotka on valmistettu LED-valoputkille luodun standardin mukaisesti. LED-valoputkille julkaistiin joulukuussa 2014 standardi EN 62776, joka mahdollistaa eri valmistajien LED-valoputkien keskinäisen yhteensopivuuden ja yhtenäiset testauskäytännöt markkinoiden valvontaan.