Kundtjänsten är öppen vardagar kl. 8-16 +46 (0)10 410 35 60

Ljusreklamföretaget Imagon Oy sparar utan ansträngningar

15.4.2015

Familjeföretaget Imagon Oy:s produktionsanläggning i Kajana utrustades i april 2015 med LED-lysrör enligt det nyckelfärdiga servicekonceptet Valtavalo Vaivaton. I praktiken innebär detta att Valtavalo sköter belysningen i produktionsanläggningen under en fem år lång avtalsperiod.

Valtavalo ger projektet Vaivaton en spargaranti och säkerställer att belysningsförhållandena bevaras eller rentav förbättras. Syftet med projektet är att minska belysningens elförbrukning med 70 procent, vilket ger avsevärda kostnadsbesparingar för belysningens del, och enligt de första mätningarna i Imagons produktionsanläggning kommer målet också att uppnås.

Om en kund väljer våra energisnåla, hållbara och långlivade LED-lysrör till sina lokaler via konceptet Valtavalo Vaivaton garanterar vi att kunden börjar spara direkt. Och det som kunderna värdesätter mest är att de inte behöver bekymra sig för någonting. Därför har vi ju döpt konceptet till Valtavalo Vaivaton, vilket betyder bekymmersfri belysning”, berättar Valtavalos vd Markku Laatikainen om det färska konceptet.

För oss var det ett lätt beslut att välja konceptet. Vi hade redan tidigare samarbetat med Valtavalo i våra egna kundprojekt, och vi visste att produkterna var tillförlitliga. I praktiken var den nya belysningen redan inbudgeterad, eftersom vi tidigare betalade varje månad mer för belysningen till elbolaget än vad vi betalar nu för Valtavalo Vaivaton och elförbrukningen sammanlagt”, berättar Mika Okkonen från Imagon.

Imagons produktionsanläggning är utrustad med 256 armaturer som brinner cirka 2 200 timmar om året. Den nya LED-belysningen ger besparingar på cirka 10 000 euro under avtalsperioden.

Jämfört med den gamla lösningen sparar vi nu pengar varje månad, och dessutom behöver vi inte bekymra oss för belysningen i minst fem år framöver”, påpekar Mika Okkonen.

Vill du läsa mer?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få de senaste blogginläggen och nyheter direkt till din inkorg!

Prata med våra belysningsrådgivare

Våra belysningsrådgivare är även tillgängliga för online-möten. Boka ditt möte redan idag!