Valtavalolle nimitettiin uusi toimitusjohtaja

9.1.2020

Suomalaisen LED-valaistusratkaisuja valmistavan ja toimittavan Valtavalo Oy:n toimitusjohtaja on vaihtunut. Vuoden 2020 alusta lähtien toimitusjohtajana toimii Tuukka Prykäri (DI), yksi yrityksen perustajista.

Valon parissa vuodesta 1999 lähtien työskennellyt Prykäri on toiminut yrityksen teknologiajohtajana Valtavalon perustamisesta lähtien, ja hän oli myös osaltaan vaikuttamassa kansainvälisen LED-valoputkistandardin syntyyn.

11 vuoden ajan yritystä luotsannut Markku Laatikainen on lopettanut työnsä Valtavalon operatiivisessa johdossa, mutta jatkaa Senior Advisorin roolissa toistaiseksi.

Olen ollut Valtavalon johdossa jo yli 11 vuotta ja uskon, että yrityksen tulevaisuuden kannalta on nyt oikea aika siirtyä syrjään ja antaa yhtiön johto uusiin käsiin. Jatkan edelleen yhtiön pääosakkaana, joten usko yhtiöön ja sen tulevaisuuteen on yhtä vahva kuin ennenkin, toteaa Laatikainen.

Viime vuosina Valtavalolla on eletty voimakkaan kasvun ja kansainvälistymisen aikaa ja nyt on aika keskittyä kannattavuuden parantamiseen. Olemme tehostaneet Kajaanin tuotantoamme, vakiinnuttaneet oman organisaation myötä asemamme myös Ruotsin valaistusmarkkinassa sekä edelleen vahvistaneet asemaamme Suomessa uusien yhteistyösopimuksien myötä”, kertoo Valtavalon uusi toimitusjohtaja Tuukka Prykäri.

Tutun toimintaympäristön kehittäminen kestävän strategiamme mukaisesti antaa meille hyvät edellytykset jatkaa hienoa kehityskulkuamme”, hän jatkaa.

Valtavalo valmistaa Kajaanin tehtaallaan kotimaisia, energiatehokkaita ja pitkäikäisiä LED-valonlähteitä sekä toimittaa asiakkailleen vaihdettavaan valonlähteeseen perustuvia kokonaisratkaisuja, jotka auttavat alentamaan valaistuksen elinkaarikustannuksia.

Lisätietoja:
Pekka Kantola