Valtavalo lisensoi Philipsin patenttisalkun

29.6.2017

Valtavalo Oy ja Philips Lighting ovat solmineet patenttisopimuksen, jolla Valtavalo lisensoi Philips Lightingin omistuksessa olevia patentoituja tekniikoita.

Nykyinen LED-valoputkiliiketoimintamme ei itsessään loukannut Philipsin patenttisalkkua, mutta nyt lisensoidut patentit antavat meille vapaammat kädet jatkossa uusien jännittävien tuotteiden kehittämiseksi ja lanseeraamiseksi. Aikomuksenamme on yhdessä muiden alan toimijoiden kanssa luoda LED-valoputkien ympärille entistä toimivampi ekosysteemi integroitujen LED-valaisimien vaihtoehdoksi”, kertoo Valtavalon toimitusjohtaja Markku Laatikainen.

Philips Lighting omistaa huomattavan määrän patentteja, ja lisenssiohjelmallaan se pyrkii kannustamaan innovaatioihin, edistämään alan kasvua sekä tuomaan uusia mahdollisuuksia koko ajan laajentuville LED-markkinoille.

LED-valaisimia ja LED-valoputkia valmistaville ja myyville tahoille on kehitetty oma lisensointiohjelmansa. Ohjelma mahdollistaa pääsyn olemassa olevien LED-ohjausjärjestelmien ja perustason teknologiapatentteihin. Ohjelma koostuu yli 200 erilaisesta innovaatiosta, jotka johtavat yli tuhanteen yksittäiseen patenttioikeuteen ja sovellukseen.

Pitkähköjen, mutta hedelmällisten, patenttineuvotteluiden jälkeen on ollut mukava päästä sopimukseen. Sopimusehdot ovat kannaltamme hyvät ja joustavat”, toteaa Laatikainen.