Sampo-hankkeella edistetään pk-yritystoiminnan kilpailukykyä ja energiatehokkuutta

30.11.2018

Pohjois-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus on myöntänyt Valtavalolle kehittämisavustusta yritystoiminnan kehittämiseksi. Marraskuun lopussa käynnistynyt Sampo-hanke on osa ’Kestävää kasvua ja työtä 2014-2020 – Suomen rakennerahasto-ohjelmaa’, jonka yleisenä tavoitteena on Pk-yritystoiminnan kilpailukyvyn ja energiatehokkuuden edistäminen.

Hankkeen aikana Valtavalolla pyritään kansainvälisen kanavamyynnin kasvattamiseen. Jo nykyisellään iso osa yrityksen liikevaihdosta tulee kansainvälisestä kaupasta, erityisesti Ruotsin sivuliikeen projektitoiminnasta. Hankkeen aikana on tavoitteena käynnistää useita merkittäviä jakelukanavia Euroopassa. Toimivien kansainvälisten jakelukanavien ansiosta yrityksen kansainvälisen liikevaihdon osuutta on mahdollista kasvattaa entisestään.

Hanke on käynnissä 30.11.2018-31.5.2020 välisenä aikana.