LED TAILOR INNOVA7ION tuo markkinoille LED-valoputken taistelussa haitallisia mikrobeja vastaan

19.6.2017

LED TAILOR INNOVA7ION tuo markkinoille vanhoihin loisteputkivalaisimiin asennettavan LED-valoputken, jonka valolla pystytään vähentämään merkittävästi haitallisia mikrobeja sisätiloissa. LED TAILOR INNOVA7ION on sopinut G4 ANTiBAC AiRTUBE LED-valoputkien sopimusvalmistuksesta Valtavalo Oy:n kanssa.

Suomessa on ajauduttu tilanteeseen, jossa tiloja joudutaan jatkuvasti puhdistamaan bakteereista ja homeista. Pahimmissa tapauksissa niitä joudutaan sulkemaan, kuten monissa kunnissa on jo käynytkin. Uutuustuotteellamme tartumme tähän yhteiskuntamme ongelmaan”, LED TAILOR INNOVA7IONin toimitusjohtaja Mika Nummenpalo kertoo.

Lääkkeille vastustuskykyiset mikrobit aiheuttavat merkittävää haittaa mm. sairaaloiden potilaille ja terveydenhuoltojärjestelmälle. Resistenttien bakteereiden aiheuttamat infektiot kuten MRSA ja ESBL lisäävät kuolleisuutta sekä pitkittävät tehohoidossa olevien potilaiden hoitojaksoja ja sairaalahoitojen kestoa. Valmistettavilla tuotteilla pyritään vaikuttamaan työpaikkojen hyvinvointiin ja tavoitellaan merkittäviä säästöjä sairaskulumaksuissa.

LED-valaistusmarkkinan nousua alkumetreiltä todistanut LED TAILOR INNOVA7IONin vetäjä Mika Nummenpalo ymmärtää, kuinka tärkeää kotimaassa tehtävä valmistusyhteistyö on.

Lähestyimme idealla Valtavaloa ja sovimme tapaamisen heidän Kajaanin tehtaalleen, missä heidän käyttämänsä teknologian taso yllätti meidät perusteellisesti. Valtavalon poikkeuksellinen automatisoitu valmistusautomaatio, tuotesuunnittelu ja tuotetestauksen perusteellisuus ovat alan kiistatonta kärkeä ja auttavat meitä saavuttamaan korkeat laatutavoitteet tuotteellemme”, Nummenpalo vakuuttaa.

LED TAILOR INNOVA7IONin kehittämän ANTiBAC AiRTUBE LED -valoputken valmistuksen on määrä alkaa Valtavalon tuotantolaitoksessa Kajaanissa vuoden 2017 kolmannella vuosineljänneksellä.

On hienoa yhdistää yritystemme osaamiset ja omalta osaltamme vähentää yhteiskuntaamme ravistelevia ja kustannuksia aiheuttavia terveyshaittoja”, Valtavalon toimitusjohtaja Markku Laatikainen toteaa.

LED TAILOR INNOVA7ION odottaa tuotteelle kovaa kysyntää myös Suomen rajojen ulkopuolelta.

Mahdollisuuksia on todella paljon”, toteaa Nummenpalo luottavaisena.

LED TAILOR INNOVA7ION
Vuonna 2014 perustettu fotoniteknologiaan erikoistunut salolainen innovaatioyritys LED TAILOR INNOVA7ION vähentää uudenlaisella, luonnollisella ja UV-säteettömällä tavalla bakteereita ja homeita. Yhtiön innovaatioihin kuuluvat myös psoriasiksen ja atopian iho-oireita parantavat valoterapiatuotteet. Yhtiö on edistänyt tietoisuuden lisääntymistä valon vaikutuksista bakteereihin, viruksiin ja homeisiin.