Hoofdpagina Bedrijf Persberichten Valtavalo ziet snelle groei

Valtavalo ziet snelle groei

16.10.2017 12:56

De Finse LED-buisfabrikant Valtavalo zet haar snelle groei voort. De omzet van het boekjaar dat eind mei eindigde steeg met 21% ten opzichte van het afgelopen jaar en kwam tot € 3,6 miljoen. Na een onwinstgevend jaar is het afgelopen boekjaar opnieuw winstgevend, met een winst van € 75.000.

De investering van het bedrijf in een tweede, volautomatische LED-buisproductielijn in de Kajaani-fabriek werd voornamelijk uitgevoerd in het voorgaande fiscale jaar, maar het had nog steeds invloed op de winstgevendheid van het bedrijf. Met het product dat op de nieuwe lijn wordt geproduceerd, zal het bedrijf een belangrijk marktaandeel nastreven in professionele verlichting in bijvoorbeeld commerciële gebouwen en de publieke sector, vooral in Finland en Zweden. Het vlaggenschipproduct van het bedrijf, dat al langer in productie is, wordt door de industrie veel gebruikt dankzij zijn langste levensduur en betrouwbaarheid. De omzet van het bedrijf, dat in 2008 werd opgericht, is jaarlijks 20-50% gegroeid en was de afgelopen 5 jaar winstgevend, met uitzondering van het fiscale jaar 2015-2016.

Om een ​​modieuze term te gebruiken, zijn we in de verlichtingsmarkt een ‘toonaangevend bedrijf’ geworden. Onze boodschap is dat met betrekking tot de levensduurskosten het heel betaalbaar is voor een bedrijf of een openbare exploitant om hun verlichtingsoplossing te upgraden met LED-buizen die een zeer lange levensduur hebben, ongeacht wat de grote lichtbronfabrikanten of kleine importeurs van goedkope producten zeggen. Als we de gelegenheid hebben om ons bericht tegenover de beslissers te verdedigen, dan leidt dit bijna altijd tot samenwerking met ons”, aldus CEO Markku Laatikainen, die het recept voor recept van zijn bedrijf beschrijft.

Dankzij efficiëntere productie en nieuwe producten moet deze snelle groei in het lopende boekjaar doorgaan. Het bedrijf sluit steeds meer nieuwe deals met distributiepartners en de Valtavalo-LED-buizen met lange levensduur zijn beschikbaar in de productkeuzes van veel elektrische groothandelaren of onroerend goeddiensten in Finland en elders in Noord-Europa. Naast de Finse markten zoekt het bedrijf vooral in Zweden naar groei, waar in het najaar een filiaal is opgericht.