Hoofdpagina Bedrijf Persberichten Sleutelvlagsymbool toegekend aan Valtavalo LED-buizen
Valtavalo G5 High Power

Sleutelvlagsymbool toegekend aan Valtavalo LED-buizen

15.9.2017 13:33

De Vereniging voor Fins Werk heeft het sleutelvlagsymbool toegekend aan de LED-buizen geproduceerd door Valtavalo Oy als een teken van Finse productie. Het symbool van de sleutelvlag kan worden toegekend aan een product of service geproduceerd in Finland. De binnenlandse inhoud van het product of de dienst moet minstens 50 procent bedragen.

Het sleutelvlagsymbool is al meer dan 50 jaar een teken van Finse productie. Het wordt geassocieerd met positieve beelden van binnenlandse herkomst, betrouwbaarheid, milieuvriendelijkheid en werkgelegenheid.

Via het sleutelvlagssymbool kunnen bedrijven belangrijke waarden communiceren aan consumenten en klanten”, zegt Riitta Mentu van de Vereniging voor Fins Werk.

Binnenlandse productie is een kwestie van eer en trots bij veel bedrijven, waaronder Valtavalo. Het bedrijf staat in de voorhoede op het gebied van elektronicaproductie door de productie van haar LED-buizen van China naar Finland te brengen. Sinds 2012 worden alle Valtavalo LED-buizen geproduceerd in Kajaani, Finland, in de eigen fabriek van het bedrijf. Valtavalo gebruikt ook zoveel mogelijk Finse materiaalleveranciers en de binnenlandse inhoud van haar producten werd verhoogd als dit mogelijk was. Het ontwerp en de implementatie van de geautomatiseerde productielijnen waren ook van binnenlandse oorsprong. Ze waren het handwerk van de in Kuopio gevestigde EID-Tech Oy.

Afhankelijk van de beoordelingsmethode, is zelfs meer dan 80 procent van de waarde van ons kernproduct afkomstig uit Finland. In feite kunnen materiaalleveranciers die voldoen aan onze kwaliteitscriteria het beste in Finland en in andere Scandinavische landen worden gevonden want de Finse automatiseringskundigheid staat in de wereldwijde top”, aldus Markku Laatikainen, CEO van Valtavalo.

Binnenlandse productie en producten zijn voor Valtavalo niet alleen een waardekeuze en een kwestie van maatschappelijk verantwoord ondernemen, maar ook een duurzame keuze in zakelijke zin. Aangezien het merendeel van de productie van het bedrijf in Finland en Noord-Europa wordt geleverd, is het logisch, milieuvriendelijk en winstgevend om de producten dichtbij de klanten te produceren.

We willen een cultuur benadrukken waarin de binnenlandse kwaliteit en betrouwbaarheid in de focus staan, omdat dit ons in staat stelt om blijvende voordelen en waarde te produceren voor onze klanten en de samenleving. We hebben ook de sociale betekenis van de binnenlandse productie actief bevorderd als bedrijven en publieke organisaties hun aanschaf van verlichting plannen”, vervolgt Laatikainen.

We hebben veel positieve feedback van onze klanten ontvangen voor onze binnenlandse productie en producten. We vinden ook dat de Finse besluitvormers vandaag veel waarde hechten aan de oorsprong van producten. Het symbool van de sleutelvlag zal ons helpen om de boodschap van het Finse werk in de verlichtingsmarkt verder te benadrukken. Producten die in Finland zijn geproduceerd hebben ook in het buitenland een goede reputatie hetgeen onze positie op de internationale markt versterkt”, aldus Laatikainen.