Hoofdpagina Bedrijf Persberichten Is de CE-markering een veiligheidsgarantie? De G4-ledbuis van Valtavalo ontvangt het ENEC/FI-certificaat

13.2.2018 13:01

Valtavalo, de Finse fabrikant van ledbuizen, heeft zijn topproduct, de ledbuis G4, gecertificeerd in overeenstemming met het internationale ENEC-proces. SGS Fimko heeft na een reeks strenge tests in januari de certificering voor het product verleend.

Het door SGS Fimko afgegeven keurmerk is een onafhankelijk pan-Europees kwaliteitscertificaat voor elektrisch materiaal. Om dit certificaat te krijgen wordt het product onder meer onderworpen aan onafhankelijke tests en een onafhankelijke kwaliteitscontrole. De ENEC-certificering garandeert dat het product getest is volgens de huidige veiligheidsnormen en dus veilig in het gebruik is. De ENEC/FI-certificering vereist dat de productie continu wordt beoordeeld en dat er jaarlijks op de producten vervolgtesten worden uitgevoerd door SGS Fimko. Het ENEC-keurmerk van SGS Fimko is niet alleen in Finland maar ook in verschillende Europese landen erkend.

De G4-ledbuis, die ook bij een internationale vergelijking van ledbuizen goed presteert, heeft ook de CB/FI-markering verkregen in verband met de certificering. De CE-markering is verplicht voor de meeste producten die in de Europese Economische Ruimte worden verkocht, maar het certificaat wordt niet door een specifieke instantie toegekend. In plaats daarvan is de markering gebaseerd op de beoordeling van de fabrikant of importeur zelf dat het product voldoet aan de relevante eisen in Europa. Daarentegen vereist het verkrijgen van de FI-markering altijd het testen in een bevoegd testlaboratorium en wordt het alleen toegekend aan producten die de vereiste tests en inspecties hebben doorstaan. Het FI-veiligheidsmerk wordt in alle landen van de Europese Economische Ruimte erkend.

De kwaliteit van de producten van Valtavalo wordt gegarandeerd door het feit dat ze in onze eigen productiefaciliteit in het Finse Kajaani zijn vervaardigd. In onze ledbuizen worden alleen componenten van hoge kwaliteit gebruikt en elke buis wordt zorgvuldig getest. De productielijn omvat een geïntegreerde en volledig automatische testunit waarbij alle essentiële elektrische en verlichtingswaarden van elke geproduceerde buis worden gemeten.

De ledbuizen van Valtavalo zijn een product uit Finland met het ‘Key Flag Symbol’.

We willen een cultuur promoten waarin de Finse kwaliteit en betrouwbaarheid in de schijnwerpers staan, omdat dit ons in staat stelt om blijvende voordelen en waarde te produceren voor onze klanten en de samenleving”, aldus Markku Laatikainen, CEO van Valtavalo.

SGS Fimko has been testing products since 1928 and has become a testing and certifying company of international renown. SGS Fimko is one of the leading testing and certification companies in the electrical, electronic, machinery and gas appliance field in Europe. SGS Fimko is also active in Asia, where SGS Fimko and its FI mark are wellknown.

In 2000 SGS Fimko became a member of the SGS Group the world’s leading testing, inspection, verification and certification company. In addition to FI mark SGS Fimko grants several other international certificates which facilitate your access to the global market in an efficient way.